الانتقال إلى المحتوى الرئيسي

الذكاء الإصطناعي للمبرمجين

اسم المهارة

الذكاء الإصطناعي للمبرمجين

المدربون

الدكتور سالم العلياني

متخصص في الذكاء الاصطناعي وتعلم الالة وعلوم البيانات. حاصل على الدكتوراة من جامعة ولاية أريزونا بالولايات المتحدة الأمريكية. استاذ مساعد بكلية علوم الحاسب بجامعة الملك خالد والمشرف على الإدارة العامة لتقنية المعلومات.

وصف المهارة

مع تزايد الحاجة لبناء الأنظمة والتطبيقات التي تقوم ببعض المهام الذكية كتمييز الأصوات والاستجابة للأوامر والتعرف على الصور.. زادت الحاجة لتأهيل مبرمجين قادرين على أن يضيفوا هذه الخصائص الذكية في تطبيقاتهم وأنظمتهم التي يبنونها. في مادة الذكاء الإصطناعي للمبرمجين سنتعلم أهم المفاهيم في عالم الذكاء الإصطناعي وكيف للمبرمج أن يقوم بعمل برنامج ذكي بأسهل الطرق وباستخدام أحدث الوسائل وأشهر المكتبات البرمجية. نتوقع أن يكون لدى المتعلم خلفية جيدة في إحدى لغات البرمجة مثل الجافا أو البايثون. علماً أننا سنستخدم في هذه المادة لغة البايثون Python.

Skill Name

AI for Programmers

Trainer

Dr.Salim Alalyani

Specialized in artificial intelligence, machine learning and data science. He holds a PhD from Arizona State University, USA. Assistant Professor, Faculty of Computer Science, King Khalid University.

Skill Description

With the increasing need to build systems and applications that perform some intelligent tasks such as voice recognition, response to commands and image recognition .. The need increased for qualifying programmers able to add these smart features in their applications and systems they build. In the artificial intelligence for programmers course we will learn the most important concepts in the world of artificial intelligence and how the programmer to make an intelligent program in the easiest ways and using the latest means and the most famous software libraries. We expect the learner to have a good background in a programming language such as Java or Python. In this course, we will use Python.

Enroll